Lidl lanceert in Nederland een nieuwe prijscampagne: Lidl Deals belooft “diepe prijsacties” vanaf 26 februari. Dat gebeurt zowaar met hulp van een oorwurm.
Inclusief oorwurm
Lidl heeft een nieuwe marketingstrategie in Nederland, met als slogan ‘Nu nóg meer Lidl voor je geld’. Tijdens de campagne verlagen sommige producten – volgens de supermarktketen stevig – in prijs. Ze zullen te herkennen zijn aan een gele prijssticker.
Naast de prijscampagne volgt later dit voorjaar ook een bredere merkcampagne, die Lidl weer meer als prijsvechter op de kaart moet zetten. “Prijs is een ontzettend belangrijke waarde voor Lidl. Zodoende starten we met een prijspromo-concept binnen de overall campagne”, zegt marketinghoofd Laura Klaver.
De campagne wordt landelijk uitgerold op onder andere tv, radio, online en op de winkelvloer. Opvallend: behalve visueel, heeft het reclamebureau ook nog een oorwurm toegevoegd. Samen met Tom Tukker is een Nederlandse versie van het nummer ‘Thrift shop’ van Macklemore gemaakt, die stelt dat het “leuker is om het systeem te hacken” in plaats van “geld uit te geven aan te dure merken”.