Kansrijke Limburgse bedrijven
De participatie in Chocolate Company past in de ambitie van LIOF om het kansrijke Limburgse mkb te versterken, stelt Jérôme Verhagen, algemeen directeur van LIOF. Zo brengt Chocolate Company, in 2004 gestart door Toussaint Claessens en Mirjam Schroeder, aparte ingrediënten en een breed scala aan smaken in chocolade. De filosofie van de onderneming is ‘koken met chocola’ in unieke recepten, zonder gebruik te maken van uitgebreide smaak- en zoetstoffen.
De producten worden verkocht onder het logo CHCO en de merknaam Chocolate Company. De formule biedt warme chocola in 75 smaken en ontwikkelde de Hotchocspoon, een blokje chocola aan een houten lepel. Dit product is inmiddels in tientallen landen verkrijgbaar.
CHCO geopend op Amsterdam CS
Chocolate Company opende kort geleden een tweede Amsterdamse vestiging in het Centraal Station, twee jaar na de eerste hoofdstedelijke locatie in de Rijnstraat. Op dit moment zijn er ook Chocolate Company Cafés in Aken, Breda, Bremen, Den Bosch, Haarlem, Maastricht en Rotterdam (Markthal). De formule wil de komende jaren tientallen grotere en kleinere Chocolate Company Cafés en shop-in-shopvestigingen openen.
Dit franchiseconcept is door Schroeder en Claessens opgezet en werd vanaf 2012 doorontwikkeld samen met Geert van Kuyck, een voormalig managementlid van Starbucks Europa/Midden-Oosten. Met nog drie andere aandeelhouders is een aparte onderneming opgericht om de franchiseformule versneld uit te rollen.
Om aan de groeiende vraag naar de producten te kunnen voldoen, opende Chocolate Company in 2009 een nieuwe productielocatie in Kerkrade. Inmiddels is het assortiment uitgebreid en heeft Chocolate Company 15 werknemers vast in dienst en tot 20 in het hoogseizoen. De producten worden vanuit Kerkrade over de hele wereld geëxporteerd, tot in Australië toe.