RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Groeiverhaal Lotus Bakeries nog lang niet ten einde

icon
Food17 augustus, 2021

In de eerste zes maanden van het jaar zijn de omzet en winst van Lotus Bakeries opnieuw fors toegenomen. Topman Jan Boone ziet ook voor de volgende jaren een enorm groeipotentieel.

 

Uitzonderlijke resultaten

De Oost-Vlaamse koekjesfabrikant realiseerde in het eerste semester van 2021 een omzet van 365 miljoen euro, een toename met liefst 13%. Zelfs voor groeiparel Lotus Bakeries is dit ongezien: de voorbije twee jaar nam de omzet toe met 8,4% (2020) en 11,5% (2019).

 

De winstgevenheid verbeterde nog sterker. Het recurrent bedrijfsresultaat (rebit) groeide met 17% tot 64,5 miljoen euro, terwijl de recurrente nettowinst 18% hoger uitkwam dan tijdens dezelfde periode vorig jaar.

 

Lotus Bakeries profiteerde van de geleidelijke versoepeling van de coronamaatregelen. Het belangrijkste product van de groep, speculoos, groeide opnieuw met 20%. Ook de afgeleide producten zoals ijs en smeerpasta presteerden uitstekend.

 

De Natural Foods-merken Nakd, Kiddylicious en Bear kwamen bij het begin van het jaar onder druk te staan, maar kenden een sterk herstel in het tweede kwartaal met een groei van 40%. Deze typische on-the-go producten haalden het meeste profijt uit de terugkeer naar het ‘normale’ leven.

 

Wereldmerk

Enkele nieuwe producten van het concern zijn op korte tijd uitgegroeid tot een echte hit. Lotus Bakeries lanceerde vorig jaar onder meer de sandwich cookies, twee ronde koekjes met ertussen een chocolade-, vanille- of speculoospastavulling.

 

“De sandwich is een enorm succes en is intussen te koop in zo’n 20 landen”, zegt CEO Boone in De Tijd. “Het is een goede aanvulling op het originele speculoosje en het spreekt een jong publiek aan.” Het bedrijf wil de koekjes op termijn in 40 tot 50 landen verkopen.

 

Boone is zeer optimistisch over de toekomst en wil van Lotus Biscoff (speculoos) één van de grootste koekjesmerken ter wereld maken. “Het mooiste van het Lotus Bakeries verhaal moet nog geschreven worden, we zijn nog maar begonnen om de wereld te veroveren met onze twee internationale groeipijlers, Lotus Biscoff en Lotus Natural Foods.”

 

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food14 mei, 2025
    Waarom merken bij Albert Heijn in Nederland 2% duurder zijn dan in België

    Supermarkten in België, Nederland en Duitsland hebben gemiddeld een vergelijkbaar prijsniveau, al zijn er opmerkelijke verschillen in functie van categorieën, merken en retailers, blijkt uit een nieuwe prijsvergelijking bij onder andere Aldi en Albert Heijn.

  • icon
    Food14 mei, 2025
    [Interview] “Het is voor shoppers weer interessanter om de boodschappen in België te doen”

    In tijden van harde prijsdiscussies met internationale retailallianties willen de A-merken weg van het conflictmodel: “Onze welvaart staat op het spel.” De prijsverschillen met de buurlanden worden kleiner, ziet BABM.

  • icon
    Food12 mei, 2025
    Inkoopalliantie van Colruyt en Superunie benoemt algemeen directeur

    Vasco International Trading, de inkoopalliantie van Colruyt Group, Superunie en Coop Group, heeft Ewa Jankowiak benoemd tot algemeen directeur. De Poolse komt over van Danone.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN