De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.
Passoã maakt het mooie weer
Tijdens de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar 2017-2018, dat loopt van 1 april tot 30 september 2017, noteerde Lucas Bols een nettowinst van 8,7 miljoen euro (+12,4%). De omzetstijging van 23,8% naar 48,8 miljoen euro dankt Bols echter bijna volledig aan de toevoeging van de populaire likeur Passoã.
In december vorig jaar bracht Rémy Cointreau alle activiteiten van Passoã onder bij Bols: een samenwerking die zijn vruchten afwerpt, zo blijkt. Het likeurmerk wordt in ruim veertig landen verkocht en neemt een groot deel van de wereldwijde omzetgroei (+ 35%) van de Bols-merken voor zijn rekening.
Bols kijkt de tweede helft van het boekjaar voorzichtig positief tegemoet: zowel in West-Europa als in de Verenigde Staten, Azië en de opkomende markten verwacht de producent dat de omzet in het lopende boekjaar verder zal stijgen.