Makro heeft in Nederland een eigen e-commerceplatform gelanceerd: voor het eerst kunnen klanten er online bestellen, en dat hoeven niet eens meer bedrijven te zijn.
Voor iedereen en overal
Via het platform kunnen fabrikanten hun producten rechtstreeks aan klanten verkopen, terwijl het Makro ook helpt om zijn aanbod uit te breiden. Vroeger konden klanten op website van Makro wel het assortiment van de winkels zien, maar was het niet mogelijk om bestellingen te plaatsen.
Het platform gaat van start in vier landen, waaronder Nederland, en bevat al duizenden producten bij de lancering. Maandelijks wordt het assortiment verder uitgebreid. “De lancering van deze webshop versterkt de multichannelstrategie van Makro Nederland”, zegt CEO Andries Govaert in een persbericht. “Onze producten zijn nu voor iedereen en overal online verkrijgbaar.”
Het nieuws is opmerkelijk, aangezien na het faillissement van Makro in België ook enige ongerustheid heerst over het voortbestaan van Makro in Nederland. Opvallend is bovendien dat ook consumenten, zonder Makro-klantenkaart, nu onlinebestellingen kunnen plaatsen. “Door de structuur van de online omgeving kunnen we ook een deel van ons professioneel assortiment aan particuliere klanten aanbieden”, legt een woordvoerder uit aan RetailTrends. De webshop wordt centraal aangestuurd vanuit het moederbedrijf, Metro AG, in Duitsland.