“Formule van binnenuit vernieuwd”
Dat meldt supermarktblad Levensmiddelenkrant. Samen met een bureau is anderhalf jaar gewerkt aan de formule, nadat het uiterlijk van de winkels in 2010 ook al onder handen was genomen. “In 2010 keken we vooral naar de verpakking van de winkel, nu hebben we meer naar de inhoud gekeken en de formule van binnenuit vernieuwd”, zegt Klaas Boon van groothandel Boon, de eigenaar van de MCD-formule, tegen het blad.
Boon ontkent overigens dat de formulenaam zelf wordt veranderd in Bonusmarkt, maar wil ook niet bevestigen of de naam MCD gehandhaafd blijft. Volgens Boon zal alles in november vanzelf duidelijk worden.
De supermarkteigenaar zegt ook dat de de huidige winkels het goed doen, met een autonome omzetgroei van 5 procent tot nu toe dit jaar. Dit is boven de door de verschillende marktonderzoekers gemelde marktgroei. MCD werkt overigens veel met ondernemers. Volgens Boon zijn zij vroeg bij de ontwikkeling van de formule betrokken.