Geheimzinnigheid en flinke trots
Jumbo legt op dit moment de laatste hand aan de inrichting, waarover het bedrijf erg geheimzinnig doet. Inmiddels is echter al wel duidelijk dat er een groot aantal vernieuwende afdelingen worden toegevoegd, waaronder een sushi-afdeling waar de Japanse gerechten vers worden bereid.
De supermarkt moet niet alleen gaan uitblinken in vers, maar ook in droge kruidenierswaren. Die afdeling wordt volgens de personeelsadvertentie “het paradepaardje van de winkel. Het uitgebreide assortiment, de prachtige schappen met ruime ‘straten’ en de vele actie-elementen maken het een feest om hier te winkelen”.
Voor de inrichting van de winkel kijkt Jumbo nadrukkelijk naar het buitenland: zo werd in Duitsland Edeka-ondernemer Zurheide met zijn Frische-centers bekeken en in Italië het avontuurlijke eetconcept Eataly. Uit de Verenigde Staten kwam dan weer veel inspiratie dankzij succesvolle Wegmans-keten. In een tijd van een laag consumentenvertrouwen kiest de directie van Jumbo met de opening van de winkel voor een grote sprong voorwaarts.