Bickery Management Group is de nieuwe eigenaar van het merk Australian Homemade. De franchiseformule verkeert al enige tijd in financieel zwaar weer, door opgelopen betalingsachterstanden van enkele franchisenemers en de hoge huren van de winkels die veelal op dure A-Lokaties zijn gelegen.
Australian Homemade werd ruim tien jaar geleden opgezet door Bart van Elsland, die eerder met veel succes de bakkersketen Bakker Bart in de markt had gezet en ook de drijvende kracht was achter Barts Bakerstreet. In de formule worden onder meer ijs, chocolade en koffie verkocht. De wereldwijde merkrechten en recepturen voor Chocolade, IJs en Koffie evenals het chocoladeproductieatelier in Veenendaal zijn nu in handen gekomen van de Bickery groep. Voor de winkels wordt naar een afgeslankt franchisemodel gekeken.
Australian Homemade timmerde niet alleen in Nederland aan de weg, maar ook internationaal. Recent werd al bekend dat de vestiging in de Leidsestraat in Amsterdam was gesloten. Daar komt nu het eerste stadsfiliaal van Starbucks.