63 miljard euro omzet
In het boekjaar 2013/2014 steeg de vergelijkbare omzet van de Duitse Metro Group met 0,1%, maar dat is toch een verbetering tegenover de -1,3% van een jaar eerder. De totale omzet steeg met 1,3% naar 63 miljard euro, wat overeen kwam met de vooropgestelde resultaten. In het vierde kwartaal van Metro’s boekjaar steeg de vergelijkbare omzet met 0,7 procent naar 15,1 miljard euro.
Bij Metro Cash & Carry steeg de vergelijkbare omzet voor het vijfde kwartaal op rij. Vooral de activiteiten rond het vijftigjarige bestaan in september hadden een positief effect op de resultaten. De omzet voor de divisie kwam in 2013/2014 uit op 30,5 miljard euro.
Media-Saturn zag de vergelijkbare omzet dan weer met 1,8% stijgen naar 21 miljard euro. Vooral in Oost-Europa was er sprake van een grote groei: de grootste groeimarkten waren Rusland en Hongarije. Ook de investeringen in multichannel hadden hun effect.
Winkelketen Real kreeg dan weer een zware klap te verduren, omwille van de verkoop van de filialen in Oost-Europa. Daardoor viel de omzet met 18,7% terug naar 8,4 miljard euro. Bij Galeria Kaufhof bleef de omzet met 3,1 miljard euro ongeveer gelijk.
Op het einde van september 2014 had de Metro Group 2.200 winkels, 21 minder dan een jaar eerder. Het opende 68 filialen, maar sloot er ook 89.