My American Shop, de snel groeiende webwinkel voor Amerikaanse en Aziatische specialiteiten, stapt de b2b-markt op met dochteronderneming Planet Foods, die trendy etnische producten levert aan supermarkten en grossiers.
Unieke selectie
Met een aanbod van exclusieve etnische producten, die vaak viraal gaan op sociale media, heeft My American Shop sinds z’n lancering in 2020 elk jaar de omzet verdubbeld. Dit jaar mikt de webwinkel met 350.000 klanten op 20 miljoen euro. Een nieuwe groeimotor wordt Planet Foods, een dochteronderneming die zich gaat toeleggen op de B2B-markt. Straks zullen de producten van My American Shop ook verkrijgbaar zijn in Belgische supermarktketens zoals Intermarché, Cora, Delhaize en Delitraiteur, bij groothandelaars en in gespecialiseerde winkels.
“We hebben er altijd naar gestreefd om onze producten voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. Met Planet Foods gaan we nog een stap verder door onze commerciële partners in staat te stellen hun klanten een unieke selectie producten van over de hele wereld aan te bieden,” zeggen Antoine Libois en Maxime Loison, nog altijd maar 23 en 25 jaar oud. In een interview met RetailDetail eerder dit jaar maakte Libois geen geheim van zijn langetermijnambitie: een Europese leider worden in de distributie van etnische producten.