De Nederlandse onlinesupermarkt Picnic is aangekomen in Berlijn. In vijftien districten van de Duitse hoofdstad kunnen klanten voortaan boodschappen bestellen bij de bezorgdienst.
Wachtlijst van 35.000
De verwachtingen zijn hooggespannen: nog voor de lancering zouden 35.000 huishoudens zich al op de wachtlijst hebben gezet, zegt het bedrijf aan Lebensmittel Zeitung. Tegen het ende van de zomer voorziet Picnic een bredere uitrol, waarbij ook de randgemeentes van Berlijn in zicht komen. In het hele grootstedelijke gebied rekent de Nederlandse onlinesupermarkt op een potentieel van 2,5 miljoen huishoudens, goed voor het verzorgingsgebied van een zestigtal supermarkten.
Voor Picnic is Duitsland belangrijk groeiterrein, aangezien de Duitse supermarktgroep Edeka een grote aandeelhouder is. Dit jaar wil de boodschappenbezorger er 25 extra distributiehubs openen en er dankzij vijf miljoen Duitse huishoudens een omzet van 400 miljoen euro bereiken. In april ging het bedrijf ook van start in Hamburg. Daar is het bezorggebied inmiddels al drie maal zo groot geworden.