Nespresso heeft zijn ‘Boutique’ op de Brusselse Louizalaan verhuisd naar een prachtig pand op nummer 13. Het merk start ook met de levering van koffie per fiets in de hoofdstad.
Klantenervaring centraal
In de nieuwe shop, versierd met een prachtig art-nouveauplafond, brengt Nespresso innovatie, duurzaamheid en een doorgedreven klantenervaring samen. Klanten worden begeleid door een Coffee Specialist, die hen met behulp van een tablet doorheen het hele assortiment loodst. Gehaaste klanten kunnen dan weer heel eenvoudig en snel hun eigen koffie selecteren en afrekenen via de Self Selection service.
De nieuwe Boutique beschikt verder over een speciale hoek voor professionele klanten, een zone voor workshops en evenementen en een interactieve recycling corner, die klanten toont hoe koffiecapsules gerecycled worden.
Levering per fiets
“We hebben tijdens de pandemie een sterke groei gezien in onlineverkoop”, zegt Oliver Perquy, CEO van Nespresso België & Luxemburg. “Het contact met de klant is echter nog steeds erg belangrijk voor ons. We willen blijven innoveren om zo dicht mogelijk bij onze klanten te staan.”
De klemtoon op duurzaamheid komt ook tot uiting in de uitbreiding van de samenwerking met Cargo Velo. Voortaan zullen Nespresso-klanten hun koffie ook in Brussel per fietskoerier kunnen laten leveren. Sinds 2019 was dat al mogelijk in Gent en Antwerpen.