Nestlé neemt SimplyCook over, een Britse producent van receptboxen. Voor de FMCG-reus is het een nieuwe stap op de direct-to-consumermarkt.
Expansie buiten Groot-Brittannië
Sinds 2014 levert SimplyCook boxen met recepten en de bijhorende “specifieke benodigdheden”, zoals kruiden en sauzen, aan consumenten in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Anders dan bij pakweg HelloFresh moeten klanten nog wel zelf de verse ingrediënten toevoegen. Daardoor lenen de dozen er zich toe om ook bij verschillende supermarkten te worden verkocht.
Het jonge bedrijf komt nu in handen van Nestlé, dat via overnames wil inzetten op groeitrends zoals gezonde voeding en de direct-to-consumerverkoop. Recent kocht de merkfabrikant ook al de maaltijdboxleveranciers Mindful Chef en Tails. Hoeveel pond Nestlé op tafel legt voor de overname is onbekend, maar The Times vermoedt dat het om meerdere miljoenen gaat.
Het is de bedoeling dat het SimplyCook-team zelf aan het roer blijft, maar ondersteuning krijgt vanuit Nestlé. Zo denkt de FMCG-speler vooral expertise op het gebied van voeding en R&D-capaciteit te kunnen bijbrengen, aldus het persbericht. “Dit is een ideale samenwerking voor beide partijen nu Nestlé haar portfolio blijft transformeren en SimplyCook haar groei versnelt”, zegt Stefano Agostini, CEO voor Nestlé UK & Ireland. Samen hopen de beide bedrijven SimplyCook ook buiten Groot-Brittannië te introduceren.