De AH Productscanner, een nieuwe app van Albert Heijn, maakt het voor klanten mogelijk om door middel van augmented reality extra informatie te krijgen over producten, zoals ingrediënten, voedingswaarden, recepten en herkomst.
“Informatie binnen handbereik”
“Klanten vinden het steeds belangrijker te weten wat er in producten zit die ze bij ons kopen en waar ze vandaan komen. Maar dat niet alleen: ze zijn ook op zoek naar lekkere recepten. Deze informatie hebben we natuurlijk allemaal maar kunnen we niet kwijt op het etiket of bij beschrijvingen op onze site. Met behulp van nieuwe technologieën brengen we de informatie nu binnen handbereik tijdens het winkelen”, zegt Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing bij Albert Heijn.
In een eerste fase is er voor slechts 35 producten extra informatie beschikbaar via de app. De komende tijd zal dat aantal verder worden opgeschaald. Het doel is om snel alle producten van de eigen merken beschikbaar te maken via de app. De AH Productscanner maakt gebruik van augmented reality, om zo “op een aantrekkelijke en laagdrempelige manier gegevens over ingrediënten, allergenen, voedingswaarden en herkomst” weer te geven.