Helft bestellingen hardlopend bezorgen
Volgens Philippe Vorst, directeur van New York Pizza, is de keten hiermee de eerste ter wereld. “Ik wil er naar toe dat we uiteindelijk de helft van alle maaltijden hardlopend gaan bezorgen in de zogeheten ‘golden mile’, 1,6 kilometer, rond elke vestiging.” Zes koeriers zijn in training om de juiste techniek van hardlopen met een pizzadoos onder de knie te krijgen.
In samenwerking met de fabrikant van hardloopschoenen Saucony is daarvoor al een speciale ‘bezorgschoen’ ontwikkeld. Saucony is vooral bekend als hardloopmerk en ziet met deze noviteit een geheel nieuwe afzetmarkt ontstaan. “Voor zover wij weten wordt er nergens ter wereld hardlopend bezorgd en zijn wij straks ook de eerste partij die de bezorgschoen kan aanbieden”, aldus Martijn Oostrom van Saucony.
Geen langere bezorgtijd
New York Pizza zegt met dit initiatief naast het milieu ook te besparen op transportkosten. De pizzaketen zegt geen zorgen te hebben over langere bezorgtijden. “Omdat je hardlopend altijd de kortste route kunt kiezen, ben je uiteindelijk door de korte afstanden maar een fractie langzamer. Daarnaast reageren onze klanten zeer positief op dit nieuwe fenomeen”, aldus Philippe Vorst.
Samen met Run2Day is er inmiddels een trainingsprogramma opgezet om geïnteresseerden in deze koeriersfunctie kennis te laten maken met deze zogezegd betaalde combinatie van sport en werk.