Agf belangrijkste groep
In de nieuwe winkelindeling zal de klant eerst de agf-afdeling zien en niet langer het brood, zoals nu het geval is bij Vomar. “Agf is de belangrijkste artikelgroep geworden. Tien jaar geleden begon een boodschappenlijstje met vlees, anno 2014 staat groente op 1. Daar spelen wij op in”, stelt algemeen directeur Aart van Haren. Ook is het volgens hem beter om brood later in de winkel te zetten, omdat die rekken tegen de avond vaak leeg zijn en het een slechte indruk geeft als klanten eerst lege rekken zien als ze de winkel binnenkomen.
De nieuwe winkelindeling zal de komende maanden getest worden in de vestiging aan de Van Ostadelaan in Alkmaar en in het filiaal in de Utrechtse wijk Terwijde, die vorige week geopend werd. In die nieuwe vestiging wordt ook gewerkt met grote banieren die de verschillende afdelingen moeten aanduiden. Dat is ook te vinden bij vestigingen van supermarktketen Dirk, waar Van Haren tot 1 juni van dit jaar werkte.