“Forse schaalvergroting”
Dankzij de overname bekleedt Nomad Foods de nummer 1-positie in zijn sector in België, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zweden, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk en Portugal.
“Het aanvullende karakter van onze footprint en de kracht van onze gecombineerde merken in heel Europa zorgen voor een forse schaalvergroting en het concurrerende aanbod van Nomad Foods. De merken Birds Eye, Iglo en Findus vervulden in de afgelopen decennia sleutelrollen bij het vaststellen van de sector diepvriesproducten. Ons doel op lange termijn is om Nomad Foods te laten groeien tot een wereldwijd voedselbedrijf met marktleidende merken”, zegt Stéfan Descheemaeker, CEO van Nomad Foods.
Nomad Foods telt ongeveer 500 miljoen pond (696 miljoen euro) voor de overname van Findus Group. Daardoor krijgt het 6 productielocaties met in totaal 1.500 medewerkers in handen. Nomad heeft wereldwijd 10 fabrieken en stelt 4.500 mensen tewerk.