RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Carrefour
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Omzet Carrefour licht onder druk in Frankrijk en België

icon
Food24 april, 2025
Carrefour Market Woluwe

Gemengde cijfers van Carrefour in Europa het afgelopen kwartaal worden gecompenseerd door sterke resultaten in Latijns-Amerika. De retailer investeert verder in prijsverlagingen, huismerken, e-commerce en klanttevredenheid.

Tevreden klanten

Met een vergelijkbare omzetgroei van 2,9% naar 22,7 miljard euro in het eerste kwartaal van 2025 voldoet Carrefour in grote lijnen aan de verwachtingen, maar achter dat cijfer tekenen zich uiteenlopende trends af. Op de Franse thuismarkt daalde de vergelijkbare omzet met 1,7%: het resultaat van een daling met 1,3% in voeding en 6,2% in non-food. Toch wint de retailer er marktaandeel en stijgt de NPS, de indicator van de klanttevredenheid. Het bedrijf verwacht veel van het nieuwe klantentrouwprogramma “Club Carrefour” en blijft investeren in golven van prijsverlagingen.

Ook in België daalde de vergelijkbare omzet, met 1,1%. De Belgische markt wordt nog steeds gekenmerkt door hevige concurrentie en de effecten van de zondagsopening, zegt het communiqué. Ook de algemene nationale staking van eind maart had een impact op de omzet. “In deze veeleisende context zet Carrefour met vastberadenheid haar ambitieuze commerciële en financiële beleid verder, onder andere door te blijven investeren in haar concurrentievermogen. Op deze manier kon het ook in al haar formaten een hogere klantentevredenheid behalen”, luidt het.

Strategische initiatieven

Elders in Europa boekt de retailer uiteenlopende resultaten. Goed ging het in Spanje, waar de omzet met 1,4% steeg, en in Roemenië, waar de vooruitgang 2,7% bedroeg. Lastiger heeft de keten het in Italië (-1,7%) en Polen (-1,9%). Het beste nieuws kwam uit Latijns-Amerika: in Brazilië ging de omzet 5,4% hoger, vooral dankzij sterke prestaties van prijsvechtersformule Atacadão. In Argentinië was er zelfs een groei met 51,5%.

Strategische initiatieven werpen verder hun vruchten af, zegt het bedrijf. Het omzetaandeel van de huismerken blijft stijgen: dat bedraagt nu 38%, tegenover 37% een jaar geleden. De bruto e-commerce-omzet steeg met 19%, de NPS ging met 3% vooruit dankzij een verbeterd prijsimago. CEO Alexandre Bompard ziet dat de inspanningen inzake koopkracht en klanttevredenheid lonen, en bevestigt dan ook de financiële vooruitzichten voor het hele jaar.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food9 mei, 2025
    Auchan herstructureert in Spanje: 25 Alcampo-winkels moeten dicht

    De Franse groep Auchan zet het mes in zijn Spaanse dochterketen: 25 Alcampo-supermarkten gaan dicht en meer dan 700 banen staan op de tocht. Shoppers verkiezen kleinere gemakswinkels, zegt de retailer.

  • icon
    Food9 mei, 2025
    Lidl plant 80 nieuwe Belgische supermarkten tegen 2038

    De bouw van een nieuw distributiecentrum in Herentals ondersteunt de ambitieuze groeiplannen van Lidl in België: aan een ritme van zes winkelopeningen per jaar komen er tegen 2038 netto 80 winkels bij.

  • icon
    Food9 mei, 2025
    Akkoord over zondagsopening lijkt nog ver weg bij Carrefour

    Onderhandelingen bij Carrefour over de opening van 81 filialen op zondagochtend, verlopen stroef. De vakbonden verkiezen gelijke voorwaarden voor alle geïntegreerde supermarktketens, maar een sectorakkoord is weinig waarschijnlijk.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen11 april, 2025
    Wordt Europa straks overspoeld met Chinese Amazon-vluchtelingen?
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN