Marktaandeel gestegen
De netto-omzet van Coop groeide met 53 miljoen euro naar 832 miljoen euro dankzij 15 nieuwe winkelopeningen. Het totaal aantal filialen van Coop steeg zo naar 229 supermarkten en het marktaandeel steeg naar 2,9 procent. De consumentenomzet steeg dan weer met 7,5 procent naar 975 miljoen euro. “De omzetgroei is in de tweede helft van 2013 getemperd door lagere consumentenbestedingen, die in de hele supermarktenbranche zichtbaar waren”, zegt de groep.
Het operationeel resultaat steeg van 35 miljoen euro naar 39 miljoen euro, terwijl het resultaat na belasting met 4 miljoen euro iets lager lag dan in 2012 (4,4 miljoen euro), omwille van hogere belastingdruk. “Het in 2012 gestarte investeringsprogramma waaronder de overname van 54 C1000 winkels, de keuze voor een nieuwe logistieke organisatie en een aanscherping van de prijs- en formulepositie bieden Coop de komende jaren een betere economische uitgangspositie”, besluit Coop.