De consumentenomzet van Coop steeg vorig jaar met 3,3% naar ruim 1,1 miljard euro, ondanks het feit dat 2015 een omzetweek méér kende. De keten wees voor het succes naar meer klanten, een hogere gemiddelde besteding per klant en meer winkels.
Formule opfrissen
Coop was in 2016 druk bezig met het opfrissen van de formule: er werd opnieuw geïnvesteerd in het merk en de winkels. “Daarnaast werd een aantal bestaande winkels gereloceerd en zijn tientallen winkels gemoderniseerd. Een compleet nieuwe webshop en het succesvolle nieuwe stadsconcept Coop Vandaag, dat klaar is voor verdere uitrol, maakt dat Coop ook in 2017 verder doorgroeit met fysieke winkels alsook online. Met een nieuwe tv-campagne versterkt Coop bovendien haar merk en winkels”, meldt de supermarktorganisatie.
De organisatie, die vorig jaar 125 jaar bestond, kreeg er negen nieuwe winkels bij en stootte er vijf af en omvat nu 258 supermarkten.Het bedrijf maakt op 6 april de volledige jaarcijfers bekend, na de ledenraadsvergadering.