Emté doet slechter dan de markt
De totale omzet van Sligro in het eerste kwartaal steeg van 589 miljoen euro naar 592 miljoen euro, een stijging van 0,6 procent. Daarbij steeg het segment Foodservice van 373 naar 386 miljoen euro, maar bij Foodretail was er echter sprake van een daling van 216 naar 206 miljoen euro.
Sligro wijt de daling van 4,4 procent bij Foodretail vooral aan de verhoogde btw op rookwaren en vestigingsmutaties. De identieke omzet van de Emté-supermarkten daalde met 2,7 procent, waarmee het 1,5 procentpunt onder de marktgroei zit. Ook werd er gewezen naar de grote groei die Emté kende in het eerste kwartaal van 2013 en de aanhoudende prijzenslag.
Bij Foodservice was er sprake van een stijging van 3,5 procent. De identieke omzet steeg met 1,5 procent, exclusief rookwaren. Inclusief was de groei 2 procent. Sligro Food Group doet nog geen voorspellingen over de rest van het jaar tot na het tweede kwartaal.