Na Coca-Cola probeert ook rivaal PepsiCo een graantje mee te pikken van de snel groeiende ‘hard seltzer’-markt. De snack- en drankengigant lanceert begin volgend jaar een alcoholisch drankje in de Verenigde Staten, onder de paraplu van zijn frisdrankmerk Mountain Dew.
Diversificatie
Boston Beer zal de gearomatiseerde drank, “Hard Mtn Dew”, ontwikkelen en produceren. Daarbij blijft de citrussmaak van Mountain Dew bewaard, maar de nieuwe variant zal een alcoholpercentage hebben van zo’n 5%, schrijft LesEchos.
Met de lancering van Hard Mtn Dew volgt de drankengigant het voorbeeld van grote rivaal Coca-Cola. Het bedrijf uit Atlanta introduceerde in september vorig jaar een eigen hard seltzer onder de naam “Topo Chico” in Mexico, en twee maanden later in verschillende Europese landen, waaronder België. Het drankje van Coca-Cola wordt niet voor begin 2022 op de Amerikaanse markt verwacht.
PepsiCo diversifieert al geruime tijd zijn portfolio, omdat traditionele frisdranken steeds meer onder druk komen – in de eerste plaats door hun hoog suikergehalte. In 1998 kocht PepsiCo Tropicana. Vervolgens nam de groep, na SodaStream in 2018, afgelopen maart Rockstar over, de op twee na grootste speler op de markt van energiedrankjes.