Online supermarkt Picnic heeft een nieuwe investering van in totaal 100 miljoen euro opgehaald bij vier investeringsfondsen van rijke Nederlandse families. Het geld zal gebruikt worden om de expansie van het bedrijf te ondersteunen.
Landelijke dekking
De vier investeringsfondsen die hebben besloten om te investeren in Picnic zijn NPM Capital, de Hoge Dennen, Hoyberg en Finci. Dit zijn investeringsvehikels van de familie Fentener van Vlissingen, de familie Hoyer en de families achter Boni en Kruidvat.
Picnic wil dat geld gaan gebruiken om de uitbreiding van de dienst verder uit te rollen in Nederland. Zo wil het bedrijf nieuwe distributiecentra en bezorghubs bouwen, wat volgens medeoprichter Joris Beckers tot 10.000 nieuwe banen kan opleveren.
Picnic wil dan ook zo snel mogelijk een landelijke dekking bereiken, maar het heeft daarvoor wel tot 300 miljoen euro nodig. Volgende maand gaat Picnic alvast van start in 7 nieuwe steden en onlangs opende het in Utrecht zijn tweede Nederlandse distributiecentrum.
Het verwacht ook dit jaar voor het eerst winst te maken, ondanks het feit dat het de boodschappen gratis blijft bezorgen. Volgens medeoprichter Michiel Muller kan dat, omdat Picnic op andere plaatsen flink bespaart op zijn kosten.