De Nederlandse onlinesupermarkt Picnic is eindelijk klaar om de Franse hoofdstad te veroveren. Dat zou eind maart moeten gebeuren, na meerdere obstakels onderweg.
Jaartje vertraging
Geen oponthoud meer voor Picnic: de Nederlandse onlinesupermarkt lanceert zijn webshop voor het einde van maart in Parijs, meldt vakblad LSA. De start was oorspronkelijk al in juni 2022 voorzien, maar dat werd meermaals uitgesteld door praktische hindernissen.
Eerst liep het bedrijf tegen een staaltekort aan, waardoor het de koelmagazijnen niet op tijd kon afwerken. In 2022 zou de onlineboodschappendienst tien nieuwe logistieke hubs openen in het noorden van Frankrijk, maar dat werden er uiteindelijk slechts twee.
Daarna was het wachten op de elektrische capaciteit die de elektrische bezorgwagentjes van Picnic nodig hebben. Het bedrijf moest maanden wachten, maar sinds vorige week zou dat nu in orde zijn. 2023 moet dus een stroomversnelling inluiden voor de boodschappenbezorger: door in Parijs actief te worden, hoopt Picnic de Franse omzet te verdrievoudigen of zelfs vervijfvoudigen. Vorig jaar was (Noord-)Frankrijk goed voor dertig miljoen euro omzet.