Supermarktketen Plus zette ook in het afgelopen half jaar goede prestaties neer: de formule behaalde over de eerste 26 weken ruim 1,1 miljard euro omzet, een omzetgroei van 4,3%. Het marktaandeel van Plus steeg van 6,14 naar 6,23%.
Stijgende lijn voortzetten
De formule scoorde in de afgelopen maanden onder meer met de Angry Birds-spaarcampagne: die bracht Plus in week 21 naar een recordmarktaandeel van 6,59%. Het vorige record kwam er door de voetbalplaatjesactie in 2008.
De nieuwe communicatiestrategie die Plus begin april lanceerde, focust op het dagelijkse eten en drinken van de klanten. Onderzoek geeft aan dat consumenten de nieuwe communicatiestrategie waarderen, vooral omdat er in de commercials ook over ‘verantwoord’ wordt gesproken. De eigen app van Plus helpt consumenten om een boodschappenlijstje gesorteerd op looproute in de eigen supermarkt te maken. Ze kunnen met de app ook boodschappen bestellen bij inmiddels bijna tweehonderd Plus supermarkten.
Groenten- en fruitafdeling vernieuwd
Plus vernieuwde de groenten- en fruitafdeling op basis van de wensen van de consument. Zo kregen actieproducten een prominentere plek, zijn biologische producten en streekproducten bij elkaar gepresenteerd en worden er modulaire schappen gebruikt. Medewerkers kunnen zo varieren met kleurgebruik en hoeveelheden en seizoensproducten los presenteren.
De stijgende lijn zet zich dit jaar naar verwachting voort door het aanscherpen van de commerciële koers, de vervolgstappen in e-commerce en de investeringen in de formule, aldus algemeen directeur Jan Brouwer.