Gevoel van een buurtsuper
Het was commercieel directeur van PLUS, Eric Leebeek, die de prijs in ontvangst mocht nemen. “Uit het onderzoek blijkt dat klanten enthousiast zijn, omdat ze bij PLUS het gevoel hebben van een buurtsuper; er zijn veel medewerkers op de vloer, ze worden vriendelijk te woord gestaan en medewerkers lopen even met de klant mee als ze een product niet kunnen vinden”, wist Willem Brethouwer, directeur van MarketResponse te vertellen aan Levensmiddelenkrant.
Bij PLUS zien ze het vooral als bevestiging dat ze op de juiste weg zijn. “Al onze medewerkers werken elke dag hard om de belofte ‘PLUS geeft meer’ waar te maken en we zijn heel erg blij dat onze klanten dit ook zien. Deze prijs is voor ons een bevestiging dat wij op de goede weg zijn om onze ambitie ‘de beste servicesupermarkt van Nederland’ te verwezenlijken”, gaf Leebeek als reactie na het ontvangen van de prijs.
Het onderzoek van MarketResponse peilt naar de beoordeling van consumenten op zes criteria: wees beschikbaar als de klant daarom vraagt; maak de belofte die je in reclame maakt waar; doe niet moeilijk over formaliteiten als de klant wil ruilen; geef fouten toe en los ze op juiste wijze op; val de klant niet onnodig lastig en wees oprecht betrokken bij de klant.