De supermarkten van Plus hebben hun omzet in 2010 met 1,9 procent zien toenemen tot 1,91 miljard euro. De coöperatieve vereniging achter de winkel, Sperwer, moest de leden echter wel financieel vaker bijstaan en enkele incidentele lasten nemen met betrekking tot de ontwikkeling van nieuwe vestigingspunten. Daardoor daalde de nettowinst van Sperwer met 8,6 miljoen euro naar 3,5 miljoen euro.
Plus is bezig met een herpositionering, waarbij sterker wordt ingezet op ondernemerschap en service. Die wordt ondersteund met een nieuwe reclamecampagne. Ook wil de formule scoren met een groter assortiment uit de buurt, het zogenoemde streekassortiment. In totaal beschikt de formule over 269 winkels. Die kenden qua omzet vooral een sterk tweede deel van het jaar, onder meer door de succesvolle actie rond het WK voetbal met juichbandjes.
De directie van Plus doet geen uitspraken over de resultaten voor het
lopende jaar. Het moeizame economische klimaat zal ook dit jaar
aanhouden, verwacht Sperwer. In elk geval zijn dit jaar minder lasten
voorzien voor ondersteuning van aangesloten winkels.