Supermarktketen Plus lanceert de zogenoemde Troetels. De kleine, aaibare dierenfiguren kunnen worden gespaard bij iedere vijftien euro aan boodschappen en bij speciale actieproducten. Bij iedere Troetel hoort ook een actiesticker.
De Troetels zijn het antwoord van Plus op de voetbalspaaroorlog tussen Albert Heijn en C1000. De marktleider begon afgelopen week met het derde seizen waarin kan worden gespaard voor voetbalplaatjes. Eerder al begon C1000 met een alternatieve voetbalactie. Met de spaaractie rond de Troetels gooit Plus, die ooit het eerste recht hadden op de voetbalplaatjes, het over een andere boeg.
De supermarktketen heeft een alliantie gesloten met een belangrijke partner om van de Troetels een succes te maken. Kinderzender Nickelodeon heeft de maand februari uitgeroepen tot Troetelmaand. Kinderen kunnen via de website van de zender een virale Troetel versturen. Ook kunnen kijkers aangeven wie ze een speciale Super Troetel willen geven. Daarmee kunnen ze een optreden op televisie verdienen.