Moeilijke regio voor omzetdoelen
De van oorsprong Friese supermarktketen viert dit jaar het negentigjarige bestaan en investeert volop in de formule. Eerder dit jaar nam de keten ook al een winkel over van Dirk van den Broek, dat zich uit de regio terugtrekt. Dat laatste verbaast Smit niet, omdat veel spelers in het moeilijke gebied hun streefomzet niet halen. In een interview met Levensmiddelenkrant klinkt het zo: “Wij anticiperen beter dan andere partijen op deze specifieke marktomgeving en weten met onze winkels goed te verdienen.”
Volgens Smit heeft C1000 een sterke positie in het noorden, eentje die voor overnemende partijen lastig over te nemen is. “Wie het ook overneemt heeft het lastig om die klant op dezelfde manier vast te houden. Ik verwacht dat er C1000-winkels op de markt komen. Wij zijn dan altijd bereid te helpen”, aldus Smit. Andere media hebben uitgebreid geschreven over de problemen die in ieder geval Albert Heijn ondervindt met de overgenomen C1000-winkels in het noorden.