Bij de zoektocht naar een nieuwe koffiepartner kwam Q8 bij Starbucks uit. Opvallend is dat de brandstofleverancier de keuze in handen van zijn klanten legde.
Smaaktest
Eind vorig jaar zette Q8 een grote bevraging en smaaktest op bij 645 klanten op 11 locaties in heel België. Zo viel de keuze uiteindelijk op Starbucks by Selecta. Volgens Bert Robbens, Non-Fuel Performance Manager bij Q8, vielen vooral de vele combinaties om de koffie te personaliseren in de smaak van de testpersonen. “Op dit moment kunnen de volautomatische Starbucks-koffiemachines liefst 120 verschillende koffiecombinaties maken, met keuze uit verschillende koffiebonen, soorten melk, toevoeging van smaakjes… Ook ijskoffies en specials zoals Spicy pumpkin latte of Toffee nut latte behoren tot de mogelijkheden.”
Dankzij het nieuwe partnership wil Q8 de komende jaren tot 20% van de koffies aan tankstations verkopen. Starbucks van zijn kant ziet vooral de mogelijkheid om de eigen visibiliteit in België aanzienlijk te verhogen. “We krijgen er nu in één keer locaties over heel België bij waar Starbucks duidelijk als merk naar voor komt”, zegt Key Account Manager Frederic Sodoyez. “Dat is voor ons een fantastische stap in de verdere verovering van de Belgische koffiemarkt.”
De Starbucks-koffie zou in principe tegen de zomer in alle coffee corners aan de Q8-tankstations beschikbaar moeten zijn.