Beleving rondom koken
De Jumbo Foodmarkt in Breda is voor de klant een mix van horeca en boodschappen doen. Al was het niet de oorspronkelijke bedoeling om zomaar een restaurant toe te voegen aan een Jumbo: “De insteek was niet het toevoegen van horeca, maar de beleving rondom koken toevoegen”, zei Bertrand op het FSIN-congres in Putten. Tijdens drukke periodes zit het restaurant echter wel vrijwel altijd vol, al doen nagenoeg alle klanten van het restaurant ook boodschappen in de winkel.
Ook het uitgebreide assortiment blijkt een schot in de roos: vooral de wereldkeukens uit Azië en Italië zijn een succes. “Voor de verse sushi moest er op een gegeven moment zelfs ’s nachts gewerkt worden om de vraag bij te benen”, aldus Bertrand. Vorige week voerde de Foodmarkt nog een ontbijt in van 1,50 euro, waarvan er in een week tijd maar liefst 600 verorberd werden.
Deze eerste Foodmarkt in Breda dient voor Jumbo vooral als testproject en om ervaring op te doen. Indien het concept succesvol blijkt, is het niet onmogelijk dat er ook op andere locaties elementen zullen worden overgenomen van de Foodmarkt. Zelf ging Jumbo eerder inspiratie opdoen bij een hele waaier aan foodconcepten, in binnen- en buitenland.