Een opmerkelijke deal tussen twee concurrenten: Mondelez gaat niet alleen Biscoff speculoosjes van Lotus Bakeries produceren en verdelen in India, maar ook speculoos verwerken in producten van Milka en Cadbury.
Win-win
Lotus Bakeries en Mondelez International sluiten een opmerkelijk strategisch partnerschap dat uit twee luiken bestaat. In India gaat Mondelez de Biscoff speculoosjes van Lotus produceren en commercialiseren. Ook in Europa slaan beide partners de handen in elkaar: ze gaan samen chocoladeproducten ontwikkelen in andere regio’s. Tegen 2025 verschijnen de eerste “co-branded” producten van Milka en Biscoff in Europa en van Cadbury en Biscoff in het verenigd Koninkrijk.
Beide bedrijven stellen de deal voor als een win-win: Lotus kan dankzij deze samenwerking sneller groeien op de grote Indiase markt, en kan Biscoff in combinatie met de sterke merken van Mondelez ook in andere markten nieuwe stimulansen geven. Voor Mondelez biedt het partnership de gelegenheid om het aanbod uit te breiden met innovatieve producten in het groeiende premiumsegment.
Mondelez is de grootste koekjes- en chocoladeproducent ter wereld, bekend van merken als Oreo, Toblerone en LU. Lotus Bakeries heeft al langer de ambitie om met Biscoff het derde best verkochte koekje ter wereld te worden – vandaag staat het merk op de vijfde positie.