Supermarktketen Sainsbury’s zag zijn omzet in het afgelopen kwartaal opnieuw stijgen. Ondanks de heropening van restaurants en cafés kozen de Britten er toch voor om vooral thuis te eten.
Online en thuisbezorging in de lift
In de voorbije maanden steeg de totale omzet met 1,6% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dochter Argos deed het minder goed met een krimp van 3,7%. Tijdens de lockdown een jaar geleden kochten consumenten massaal kantoorartikelen voor thuis, wat een lastige vergelijkingsbasis opleverde.
De online verkoop bleef sterk: 18% van alle voedingsproducten wordt nu via de website van Sainsbury’s verkocht, tegenover 8% vóór de pandemie. “In de komende maanden verwachten we dat de winkelpatronen van onze klanten zich verder zullen normaliseren en we zijn er klaar voor om hen van dienst te zijn op de manier waarop zij willen winkelen”, zei CEO Simon Roberts.
Ook de thuisbezorging van boodschappen blijft aan populariteit winnen. Op jaarbasis was er een groei van 29%, meldt Retail Gazette. Vergeleken met twee jaar geleden gaat het om een toename van 142%.