Lunch, diner en afhalen
Dit vertelt oprichter Jop van de Graaf in een interview met Marketing Tribune. Van de Graaf begon SLA twee jaar geleden samen met Nina Pierson. De keten brengt verse gezonde salades, sappen, soepen en smoothies. De producten zijn van het seizoen, biologisch en van lokale herkomst.
De formule richt zich in de vestigingen op lunch en diner en maaltijden voor afhalen, waarbij vooral afhaal steeds belangrijker wordt: “Wij willen groen eten toegankelijker maken door afhaalfaciliteiten te bieden. Wij willen ook bewijzen dat gezond eten lekker kan zijn, door relaxte zitjes te maken zodat je ook ter plaatse kunt genieten van je sla en door zelf te kunnen kiezen: doe mij maar zonder tomaat”, stelt Van De Graaf.
Buitenland lonkt
De SLA-keten wil graag groeien en groot worden, “dus als de markt hier verzadigd is, stappen we naar het buitenland”, vertelt de oprichter. “De stap naar de VS is wellicht te groot, maar als Nederland vol zit met SLA’s lonken Scandinavië, Frankrijk, Duitsland en misschien zelfs Azië.”