“Felle prijsconcurrentie in supermarktkanaal”
In het derde kwartaal kwam de omzet van Emté uit op 202 miljoen euro, een daling van 3,7% ten opzichte van vorig jaar. Ook de identieke omzet daalde met 2,6% in het derde kwartaal. De omzet voor de eerste drie kwartalen van het financieel jaar daalde van 635 miljoen euro naar 617 miljoen euro.
Toch kon Sligro Food Group in zijn geheel nog een omzetgroei van 0,4% laten optekenen in het derde kwartaal, van 620 naar 637 miljoen euro, dankzij sterke prestaties bij de afdeling Foodservice. Daar steeg de omzet immers met 5,8%.
“De bestedingen in het supermarktkanaal staan onder druk en er is sprake van felle prijsconcurrentie. Ook de foodservicemarkt krimpt nog, al is die krimp beperkt. Voor Sligro Food Group is vooral de ontwikkeling in het belangrijke vierde kwartaal van veel belang voor haar jaarresultaat”, schrijft Sligro Food Group in zijn trading update voor het derde kwartaal.