Lessen getrokken uit bestorming Colruyts
Net zoals alle trappistenbieren wordt Westvleteren gebrouwen binnen de abdij, die normaal ook als enige het bijzondere bier verkoopt. Om de verbouwing te financieren wordt daar echter een tweemalige uitzondering op gemaakt. Vorig jaar mocht de Belgische supermarktketen Colruyt als eerste retailer al aan de slag met 93.000 “bouwsteendozen” van elk zes flesjes. De verkoop daarvan was een groot succes, met lange wachtrijen.
Sligro heeft daaruit geleerd en legt het bier niet in het schap, maar biedt klanten de kans om tot 2 april online in te tekenen voor een bouwsteendoos. In totaal zijn er 7500 dozen beschikbaar voor klanten. Een pakket met zes flesjes Westvleteren XII (de échte Westvleteren 12, maar dan in een speciaal flesje) en twee glazen gaat 27,5 euro kosten – 2,5 euro meer dan vorig jaar bij Colruyt. Klanten kunnen maar inschrijven voor één pakket en bij overintekening wordt er geloot.