Vanwege het hoge groeitempo zoekt Domino’s Pizza alleen al in Nederland ongeveer 3000 extra medewerkers. De keten heeft vooral nieuwe winkelmanagers, pizzabakkers en bezorgers nodig.
Pizzaketen kent aanhoudende groei
De pizzaketen wil overal in het land ongeveer 100 winkelmanagers, 1000 pizzabakkers, 1200 scooterbezorgers en 700 fietsbezorgers in dienst nemen en zet bij de aanwerving volop de sociale media in. Huidige werknemers vertellen in filmpjes, verhalen en posts over hun ervaringen. Zij zijn veelal bij Domino’s begonnen als winkelmedewerker of bezorger en groeiden met een opleidingstraject uit tot shiftrunner, manager of eigenaar van een eigen vestiging.
Domino’s Pizza kent al langere tijd een aanhoudende groei: de winst in Europa groeide vorig jaar met 122% en de keten kon ook in het afgelopen kwartaal een forse winst bijboeken. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland actief met inmiddels 200 winkels, wereldwijd zijn er al meer dan 12.500 vestigingen in ruim 70 landen. Vorig jaar kwamen er in Nederland en België 37 nieuwe vestigingen bij en ook dit jaar zet deze trend zich door.
Domino’s Pizza Nederland is sinds 2006 onderdeel van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE), de masterfranchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Belgie, Duitsland, Frankrijk, Australië, Nieuw-Zeeland en Japan. De formule heeft in deze landen ruim 2240 vestigingen met in totaal 40.000 werknemers en bakt meer dan 95 miljoen pizza’s per jaar.
Domino’s groeit snel door de ruime aandacht die de organisatie aan innovaties besteedt: de keten introduceerde onlangs order anywhere, waarbij de klant via de mobiele app kan bestellen met zijn exacte locatie op GPS, en voerde ook bestellen met Facebook in.