“Producten die de klant af en toe wil”
“We willen producten gaan aanbieden die een langere lead time hebben“, zegt algemeen directeur Sjaak Kranendonk aan Shoppermarketupdate.nl: “Dat zijn bijvoorbeeld glutenvrije producten of artikelen voor een verjaardagsfeest. Producten die niet in de fysieke Spar-winkels te koop zijn, maar die klanten wel af en toe in huis willen hebben.”
Die producten kunnen dan aangeboden worden op de online winkels van de Spar-winkels met een eigen webshop. Momenteel hebben zeven winkels van de keten hun eigen online besteldienst. Daar zouden binnen afzienbare tijd nog eens vijftig extra winkels moeten bijkomen. In 2014 wil Spar de dienst dan verder uitrollen naar alle geïnteresseerde winkeliers.
Spar kiest bewust niet voor een grote centrale webwinkel. “We geloven in de ondernemers die een eigen Spar-winkel hebben en zullen de verkoop altijd via de winkelier laten verlopen”, gaat Kranendonk verder in het gesprek met Shoppermarketupdate.nl. Er zal dus voorlopig zeker geen webwinkel komen op Spar.nl en Spar zal dus ook de bestellingen niet gaan centraliseren.