Nieuw imago in de verf zetten
De campagne, die gaat draaien op Sky Radio en enkele regionale zenders, is een proef die in ieder geval tot en met september gaat lopen. “We gaan geen platte van-voor aanbiedingen laten horen. Het gaat erom dat mensen weten dat Spar niet meer de stoffige buurtsuper van vroeger is, maar een eigentijdse buurtwinkel die je van alle gemakken voorziet”, legt commercieel directeur Susanne Kroon van Spar uit.
De campagne draait om een jong koppel dat in allerhande herkenbare situaties verzeild raakt. Een bezoek aan Spar biedt meestal de oplossing. De eerste spots zullen op 31 juli worden uitgezonden. Omdat de folder van Spar op donderdag ingaat, worden de reclames op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag uitgezonden.
Spar is de grootste keten van buurtsupermarkten in Nederland. De keten is deels eigendom van Sligro Food Group en deels van Plus Retail. Ook is nog tien procent van de aandelen in handen van onder meer ondernemers.