Spar lanceert een online platform waarmee consumenten eenvoudiger producten kunnen bestellen en laten bezorgen. De klant krijgt na selectie van de winkel de ondernemer in beeld, waarna hij bij de betreffende winkel rechtstreeks herhaalbestellingen kan doen.
Sneller bestellen
Het platform in de nieuwe huisstijl moet sneller en gebruiksvriendelijker zijn en bruikbaar op alle (mobiele) toestellen. Ook kunnen er verschillende afleveradressen worden ingevoerd door bijvoorbeeld zorginstellingen, bedrijven en mantelzorgers. Het nieuwe platform geeft verder extra productinformatie, recepten en informatie over Spar.
De verschillende formules van Spar hebben ieder een eigen assortiment en unieke content op het platform. Zo is de folder bij buurtwinkels zichtbaar en bij Spar City Stores komen de duodeals in beeld. Deze content wordt straks verder ontwikkeld voor onder andere de recreatiewinkels van Spar Enjoy. Later dit jaar zullen onder meer de broodjesmodule en betalen via iDeal aan het platform worden toegevoegd.
Spar online kent een zeer uitgebreid verzorgingsgebied, blijkt uit recent onderzoek van Foodmagazine. Als alle Spar-winkels de online service bieden, wordt zo’n 94% van alle bewoonde postcodes door Spar bediend. De formule streeft ernaar dit bezorggebied nog verder uit te breiden. Anderhalf jaar geleden kon de klant nog slechts bij ongeveer de helft van de Spar winkels online boodschappen doen.