Eetgedrag van de consument verandert
Het eetgedrag van de consument en het moment van consumeren veranderen, en dus moeten retailers zich daaraan aanpassen, zegt Coop. Daarom pakt de keten uit met een stadsformule. Daar kan de klant niet alleen een ruime selectie van gebruikelijke artikelen voor dezelfde lage prijs als in de klassieke supermarkt kopen, maar voor elk moment van de dag ook budgetvriendelijke meeneemgerechten inslaan, die ter plaatse vers werden bereid.
De winkels, die onder het enseigne Coop Vandaag geplaatst zullen worden, krijgen ruime openingstijden. Van maandag tot en met zaterdag zijn de deuren open tussen 7u en 22u. Op zondag, afhankelijk van de locatie, tussen 10u of 12u en 22u.
Focus op lokale gemeenschap
Coop mikt in de eerste plaats op lokale consumenten. Om het plaatselijke karakter van de winkels te onderstrepen, heeft Coop trouwens bij voorkeur personeel aangenomen dat vlak bij de winkellocatie woont.
Coop beschikte al over een netwerk van zowat 250 klassieke Coop-supermarkten, en daar komt nu dus nog een nieuw netwerk bij.