Samenwerken versterkt gemakselement
Rewe gaat in die hoekjes het Starbucks-assortiment aanboeden, met met diverse koffiesoorten, dranken en producten voor directe consumptie en om mee te nemen. “Rewe biedt de Duitse klant voor het eerst hoogwaardige Starbucks-producten, direct in de supermarkt. Met dit innovatieve concept versterkt Rewe het gemakselement in de winkel en maakt daarmee het boodschappen doen bij Rewe nog aantrekkelijker”, aldus Rewe-directielid Lionel Souque.
“Duitsland heeft een grote koffiecultuur en behoort tot een van de landen met de hoogste koffieconsumptie per hoofd van de bevolking. Starbucks kan door de samenwerking met Rewe nieuwe klanten aantrekken, goede kwaliteit bieden en zorgen voor nog meer genieten van koffie tussendoor”, aldus Kris Engskov, president van Starbucks EMEA.
Rewe behaalde met ruim 3000 supermarkten en ruim 90.000 medewerkers vorig jaar een omzet van 16,9 miljard euro. De fullserviceformule, die zowel door zelfstandig ondernemers als filiaal wordt gerund, is een van de toonaangevende supermarktformules in Duitsland. De onderneming behoort samen met Penny tot de Rewe Group, een van de vier dominante supermarktgiganten in Duitsland (samen met Edeka, Aldi en de Schwarz-groep boven Lidl).
Starbucks van zijn kant heeft in Duitsland al 160 vestigingen in meer dan 40 steden en op drukke knooppunten als vliegvelden en stations. De keten, die in 2002 van start ging in Duitsland, heeft er alleen eigen winkels.