Snelle groei
Vorige week opende Mega Food Stunter zijn zevende vestiging: de keten werd pas een half jaar geleden opgestart, maar wil binnen een jaar naar 30 à 35 filialen. De keten koopt overproductie van fabrikanten van A-merken op tegen een prijs die fors onder de prijzen bij de supermarkten ligt. Zelfs met de absolute bodemprijs van de voedselbanken is het verschil miniem.
Vorige week opende ook Frosty Diepvriesvoordeel zijn eerste filiaal en in januari zal daar een tweede vestiging bijkomen. “In de winkel hebben we minimaal vijftig verschillende artikelen waarvan minstens drie soorten vlees. De prijsstelling ligt 30 procent onder de prijzen in de supermarkt. De helft van het assortiment bestaat uit A-merken. Zo voeren we Iglo, Mora en Beckers”, zegt woordvoerder Peter Hondebrink aan Distrifood.
“Vraag naar formules”
Ook Palletvoordeel, met momenteel twee vestigingen, wil in de toekomst nog sterk uitbreiden: “We zijn in gesprek met potentiële franchisenemers in Friesland, Utrecht en Beverwijk. Mega Food Stunter ken ik vooralsnog alleen van naam, maar hun snelle opkomst bewijst dat er behoefte is aan dit soort winkels.”
“In deze tijden moet iedereen op zijn centen letten, en dus is er vraag naar formules als de onze en Mega Food Stunter. Dat merk ik ook aan het aanbod dat we krijgen vanuit de producenten, dat wordt steeds diverser”, zegt bedenker Richard Tijsen nog.