Sligro Food Group zag in het derde kwartaal zijn omzet met meer dan 8% groeien, maar bij supermarktketen Emté blijven de resultaten beneden de maat: daar was opnieuw sprake van een daling ten opzichte van een jaar eerder.
Supermarkten met oude formule presteren minder
In het derde kwartaal haalde Sligro Food Group een omzet van 712 miljoen euro, een stijging van 8,1% ten opzichte van een jaar eerder. Bij de tak Foodservice was er sprake van een groei van liefst 12,2% naar 509 miljoen euro. Een groot deel van die groei was wel te danken aan overnames, maar ook als die niet worden meegerekend is er sprake van een groei van 5,2%
De tak Foodretail kende dan weer een lichte daling van 0,8% naar 203 miljoen euro. De identieke consumentenomzet bij supermarktketen Emté daalde dan ook met 1,8% ten opzichte van een jaar eerder. Het is ondertussen al het vierde kwartaal op rij dat die consumentenomzet daalt. Sligro Food Group wijst daarbij vooral naar de winkels die nog de oude Emté 2.0 formule gebruiken. De groep is momenteel bezig met de ombouw van alle winkels naar de nieuwe 3.0-formule en volgens het bedrijf presteren die supermarkten beduidend beter.