Stijgend marktaandeel
Toch zijn de cijfers voor Plus bijzonder positief te noemen. Het bedrijf zegt zelf dat het dubbel zo hard groeit als de rest van de markt. Het marktaandeel van Plus is dan ook gegroeid van 5,9 procent naar 6,2 procent. Het aantal supermarkten groeide daarbij ook van 255 naar 262. De consumentenomzet bij Plus kwam in 2015 uit op 2,23 miljard euro.
De algemeen directeur van Plus, Jan Brouwer, zegt dat de groei voor een groot stuk te danken is aan de invoering van het nieuwe concept Briljant. Dat is momenteel al te vinden bij ongeveer 190 supermarkten. Daarnaast heeft de keten in 2015 ook ingezet op een verbeterd prijsimago.
Plus is in mei van vorig jaar ook begonnen met de onlineverkoop, maar dat onderdeel draagt momenteel nog niet bij tot de groei van het bedrijf. De keten ziet het vooral als een manier om een betere service te bieden aan zijn klanten en een mogelijkheid voor nieuwe groeikansen, zoals het leveren aan bedrijven.