Holland Foodz gaat de productie en distributie van de chocolademelk van Tony’s Chocolonely voor zijn rekening nemen. De nieuwe samenwerking moet in de toekomst ook voor nieuwe smaken zorgen.
Nieuwe smaken en verpakkingen
De chocolademelk van Tony’s Chocolonely kwam in 2012 op de markt en is voorlopig nog maar in één smaak te vinden. Dat is best verrassend, aangezien het chocoladebedrijf met de regelmaat van de klok op de proppen komt met nieuwe en niet voor de hand liggende smaken voor zijn chocoladerepen. Door de samenwerking met Holland Foodz wil Tony’s Chocolonely zijn chocolademelk nu echter sneller laten groeien.
Holland Foodz, dat ook al een aantal zuivelproducten produceert voor de huismerken van Jumbo en Albert Heijn, nam begin vorig jaar ook de biologische zuivelproducent Vechtenaer over en ziet de samenwerking met Tony’s Chocolonely als een volgende stap binnen die strategie. “Met die overname hebben we de stap gezet naar biologische zuivel en kaas. Met de distributie van Tony’s Chocolademelk zetten we de volgende logische stap naar fairtrade zuivelproducten”, zegt directeur-eigenaar Jan Harm Spijkervet aan het FD.
Holland Foodz is vooral bekend als een producent van ambachtelijk snoep, maar de zuivelafdeling is volgens het bedrijf vijf keer groter dan de snoepafdeling.
Tony’s Chocolonely zag het voorbije boekjaar de omzet met 53% groeien en wil de komende vijf jaar telkens met nog eens minstens 50% groeien. Daarvoor richt het zijn blik naar het buitenland, waar het merk nog vrij onbekend is: 93% van de omzet wordt dan ook in Nederland gehaald.