Kennisuitwisseling binnen de FMCG
Het Consumer Goods Forum werd in juni 2009 opgericht met als doel op hoog niveau kennis uit te wisselen over het domein van de consumentengoederen. De leden van de organisatie behalen een gezamenlijke omzet van 2.500 miljard euro en hebben samen zowat 10 miljoen mensen op hun loonlijst staan.
“Het is een eer om op een dergelijk hoog niveau bij de organisatie betrokken te zijn. Dat het CGF-ondernemingen ten bate van klanten kan samenbrengen, maakt het werk ervan relevant”, liet Boer na zijn benoeming optekenen. Het Consumer Goods Forum overlegt met instanties als de G20 en het Wereld Economisch Forum.
Amerika opgevolgd door Benelux
Dick Boer en Paul Bulcke volgen bij de organisatie Muhtar Kent, de topman van Coca-Cola, en Gareth Ackerman, de voorzitter van Pick ‘n’ Pay, op.
Het CGF hield de voorbije dagen zijn jaarlijkse bijeenkomst. Deze keer gebeurde dat in Tokio rond het thema ‘De impact van Azië op de wereldwijde consumentenmarkt’. Meer dan 900 toplui uit de sector namen eraan deel.
De organisatie heeft haar hoofdzetel in Parijs, maar er zijn satellieten in Tokio en Washington. Op de ledenlijst prijken onder meer PepsiCo, Delhaize, Colgate, Johnson & Johnson, L’Oréal, Kellogg’s, Heineken, Henkel, P&G, IBM en SAP. (JVG)