De Franse sterkedrankengroep Rémy Cointreau is het fiscale jaar uitstekend begonnen: het concern wist volop te profiteren van de heropening van de cafés en restaurants.
Beter dan vóór corona
Rémy Cointreau zag de omzet in de eerste drie maanden van het gebroken boekjaar bijna verdubbelen tot 293 miljoen euro. De verkoop lag bovendien een derde hoger dan tijdens dezelfde periode twee jaar geleden. In de Verenigde Staten en Europa gingen de bars en restaurants weer open, wat voor een flinke boost zorgde. Maar ook de retailverkoop overtrof het pre-coronaniveau, gestuwd door een aanhoudend sterke vraag in China.
Wat de vooruitzichten betreft, blijft Rémy Cointreau eerder voorzichtig, meldt Reuters. Volgens financieel directeur Luca Marotta zullen de prestaties in het tweede kwartaal afhangen van het welslagen van het Europese zomerseizoen en van de impact van de zeer besmettelijke delta-variant van het coronavirus.
Marotta verwacht in de tweede helft van het boekjaar een groeivertraging, mede omdat de vergelijkingsbasis in de eerste jaarhelft een stuk gunstiger is. Bovendien zullen klanten zullen tegen dan hun voorraad weer hebben aangevuld.