Terwijl veel A-merken worstelen, verkoopt Unilever al vier kwartalen op rij meer. De omzetgroei is er zelfs vooral te danken aan volumestijgingen en amper aan hogere prijzen.
Prijzen blijven stabiel
De omzet steeg bij Unilever sterker dan verwacht in derde kwartaal: de FMCG-producent groeide met 4,5% naar 15,2 miljard euro onderliggende omzet, meer dan de 4,2% waar analisten op rekenden. Liefst 3,6% kwam van extra productverkopen, slechts 0,9% van hogere prijzen.
CEO Hein Schumacher benadrukt dat het al het vierde kwartaal op rij met volumegroei in alle afdelingen van het bedrijf. Vooral Dove, Liquid I.V., Comfort en Magnum presteerden sterk. Toch blijft Unilever van plan de ijsjesafdeling af te splitsen, een project dat volgens de CEO op schema is.
Voor het hele jaar verwacht Unilever een onderliggende omzetgroei tussen 3 en 5%. De operationele marge zou minstens 18% worden, zoals het bedrijf eerder al voorspelde. Onlangs maakte de groep bekend de Russische activiteiten te verkopen aan verpakkingsbedrijf Arnest, dat ook de Russische tak van Heineken kocht.