In de levensmiddelenbranche wordt al geruime tijd gespeculeerd over een mogelijke overname van de C1000-formule en een pakket winkels door Sligro Food Group. Vijftien ondervraagden (68%) denken dat Jumbo C1000 gaat integreren in de Jumbo-formule of de formule gaat verkopen als de belangrijkste winkels zijn omgebouwd.
Het merendeel van de gevraagde ondernemers verwacht wel dat de naam C1000 over vijf jaar nog bestaat. Minder vrolijk is de helft van de ondernemers dan weer over de commerciële kracht onder de Jumbo-paraplu: slechts twee onder hen denken dat de alliantie met Jumbo voordelen gaat brengen, terwijl vier verwachten dat er niet veel gaat veranderen.
Vraag is natuurlijk evenwel in hoeverre een dergelijke beperkte groep werkelijk representatief is voor de heersende houding onder àlle C1000-winkeliers. Kartelwaakhond NMa gaf onlangs onder voorwaarden toestemming voor de overname. Zodra die is afgerond kan Jumbo aan de slag met de aangekochte formule.